mandag 12. oktober 2009

Måne og sol....

Hei hei alle sammen.. ehhh... begge to=)

Blir en stund mellom oppdateringene her... Vi har hatt en del sykdom/ forkjølelse hjemme nå.. Først mor, så Bethina , og så far.. Og før Bethina ble helt kvitt forkjølelsen fikk hun øyekatarr, så hun holder på med behandling for det.. Ikke særlig gøy for en 1 åring å dryppes i øyet, men hun er flink.
Nå skal vi til legen igjen med henne, hun har noen hosteanfall om nettene så kraftige at hun rett og slett kaster litt opp. Så vi håper på noe slimløsende hos legen. Hoste anfallene varer jo alt fra 1 time til 2,5 time. Og da blir det ikke mye søvn på mor nei..

I slutten av sit uke var hun alene i barnehagen for første gang, det gikk faktisk veldig bra. Hun er sååå med på alt som gjøres i barnehagen. Og nå har hun plutselig fått lysten til å sitte i lekegrind fordi i barnehagen er det 2 smårollinger som gjør det.. Så her om dagen da jeg sku hente henne så satt hun i lekegrinden og storkoste seg, og dette er samme jenta som før hylte og skrek hvis hun måtte være i lekegrind mer enn 30 sekunder.. Så artig å se hva barnehagen gjør med henne..

Hun har også "lært" seg noen sanger de synger i barnehagen.. Etter å ha hørt dem 2-3 ganger så er det armbevegelser med og enkelte ord hun synger... Da enkle ord som hei, og ellers nynner hun bare... Oppdaget nettopp at hun har lært seg lille petter edderkopp. ( nei, cecilie ikke min versjon, men den barnevennlige) så hver gang vi synger hatt så tar hun seg på hodet, og på datt så slår hun på bena.. Og når sangen er ferdig ja så klapper hun i vilden sky. Da er hun søt ja..

Og nå på onsdag som kommer skal fotografen komme til barnehagen, det blir stort skal dere skjønne. Første " skole" fotograferingen av henne. Er da man innser at de vokser til og ikke lenger er baby baby..

Vi har forresten hatt besøk av Farmor og farfar til Bethina i helga, altså mine svigerforeldre. De kom torsdag og reiste hjem søndag. Det var veldig koselig, fikk tatt dem med på et av sandefjords mange loppemarked. Jeg dro litt tidlig fra loppemarkedet, mens kay og Bethina ble igjen sammen med svigers. Jeg hadde en kafe avtale med ei venninne som venter barn nr 2, og koset meg gløgg i hjel sammen med henne. Skal si tiden flyr i godt selskap. Så etter noen timer bar det hjemover til ferdiglagd middag. Og på menyen stod det lasagne. Det var veldig godt..
Jeg tror svigers hadde det hyggelig i helga selv om Bethina var tidlig oppe og sikkert bråket slik at de ikke fikk den helt store søvnen, men men morgenstund har gull i munn eller hva?


Ja ja, nå må jeg svinge meg, skal rekke legen vettu, og snuppa sover for øyeblikket

1 kommentar:

  1. Så godt at ho trives i barnehagen, Desiree! Åh, det er så moro når de begynner å gjøre bevegelser til sangene. Kan tenke mammahjertet fryder seg da, ja... Håper det gikk bra hos legen?!

    God klem til deg fra meg

    SvarSlett