onsdag 28. oktober 2009

Hvorfor i all videste verden ble jeg en blogger????

Ja, det er spørsmålet jeg sitter med, for ikke har jeg noe kunnskap om å blogge, og lite med tid til overs, men å starte ja det sku jeg... Fornuften er ikke alltid tilstede.

Så nå har det da blitt en god stund siden sist. HAr vært prega av en syk unge. Ikke det, hun har vært kjempe flink og prøvd å hatt humøret oppe, men det sier seg jo selv at når kroppen ikke er helt i lage ja så er man ikke helt i humør selv..
Sist skrev jeg om at hun hadde fått øyekatar, det ble avløst av en voldsom slitsom hoste som har sittet siden, så kom det feber, så øyekatar på nytt, ørebetennelse og en ny forkjølelse. SÅ nå på tirsdag, igår faktisk, var vi hos legen på nytt. Blir jo engstelig for at det kanskje er noe luftveis infeksjon, og ikke nok med det , men jeg hadde mine mistanker til en bihulebetennelse.
Kjente jeg hadde blandete følelser med å dra til legen. Min fastlege har nemlig vært borte i 1 år, og så sku han komme tilbake denne uken, men jeg fyktet at han ikke var der, og så visste jeg at han som har vært vikar har klart å skremme Bethina da han sku lytte på henne og kikke i ørene. Hun er jo litt forsiktig rundt menn, og han buste bare rett fram og undersøkte henne i en fei uten å gjøre henne trygg først.
Men takk Gud, fastlegen var tilbake, han undersøkte henne grundig, og var så mild og forsiktig og vant hennes tillit, så hun satt og smilte under besøket.. Jepp så stor forskjell er det på folk....

Legen fant ikke noe som kunne behandles, men utelukket astma som ofte er en ting de har i bakhodet når barn hoster kraftig over en lengre periode. Hun hadde litt blank væske i øret, men det var visstnok ganske vanlig i forbindelse med forkjølelse.
Vi skal tilbake på etterkontroll om 6 uker for å se at væsken er borte, og hosten gitt seg. Jeg elsker den legen min, han er den besteste i hele verden... Jeg er såååååååååå glad han er tilbake.

Ellers så holder foreldrene mine på å flytte. De må ta litt ansiktsløfting først på enkelte rom i ny huset så dagene har gått til å hjelpe der så godt vi kan. Ikke like lett å gå begge to med Bethina i huset.
Foreldrene mine flytter inn 1 nov, eller de skal være ute av det andre huset 1 nov. Det er så deilig å se at de endelig har fått seg sitt eget sted, og ikke bor på nåde av andre som jeg ofte føler man gjør når man leier..

Jeg går også å venter på å bli tante i disse dager. Svigerinna mi Eli Helen og mannen hennes Bjørn Olav venter sitt første barn. Det blir spennende, Bethina får endelig et søskenbarn, og jeg blir tante for første gang..
Vi skal en tur over å besøke dem i slutten av november for å se det lille vidunderet..
Så Eli Helen og Bjørn Olav , lykke til dette blir stort. Dere kommer til å bli fantastiske foreldre til prinsen deres..
Vi gleder oss veldig med dere!!!

2 kommentarer:

  1. Godt å høre at legebesøket gikk bra, og at Bethina tok det så fint! Håper ho blir fort frisk igjen!

    Dere er så flinke med ho!
    God klem

    SvarSlett
  2. Takk Marika, det varmer et mamma hjerte å høre...

    SvarSlett