mandag 26. april 2010

Takknemlig!!!


I dag satt Bethina inne på stua og spiste lunsjen sin. Hun hadde fått 1 skive med brunost på, og det smakte tydeligvis veldig godt idag. For før jeg visste ordet av det var nemlig alt spist opp, og hun titter opp på meg med de nydeligste øynene, bikker hodet på skakke, løfter asjetten og spør tynt: " Mer?" Som den elskverdige mor jeg er sa jeg at hun bare kunne sitte pent så skulle jeg lage en skive til henne, jeg spurte om hun skulle ha brunost på den også. Og hun nikker ivrig, mens hun sier mmmmmm.... En rask tur innpå kjøkkenet og jeg kommer ut med asjetten full av brødskive terninger med brunost. Setter det på bordet foran henne og sier " Her, Bethina!"
Hun tar en bit som hun svelger fort, snur seg mot meg og sier " Mamma? Takk, Mamma!!!!"
Og så ser hun på meg med et blikk som var så fullt av kjærlighet at det hadde skapt verdenfred om flere hadde sett det..

Hjertet mitt svulmet, der sitter min lille prinsesse på 21 mnd og 1 uke, og takker meg av kjærlighet for at jeg ville gi henne en brødskive til med brunost på.. SUKK!!!!


Senere på dagen dro vi i butikken, for jeg fikk plutselig lyst på kylling og salat i pitabrød med hvitløks dressing. Og der triller Bethina handlevognen sin og legger oppi det jeg skal ha. Så mens jeg står og betaler sier jeg til henne at hun kan sette vognen på plass igjen. Og da går hun bort og setter den pent på plass, er det flere der så setter hun dem i hverandre. Hun er så flink!!! Rydder og strever rundt omkring! Står f.eks døra til vaskemaskinen oppe, så tar hun skittentøy og legger inni , for da skal hun vaske klær.. Hun starter den ikke , men er veldig hjelpsom, og får lov å trykke på de forskjellige knappene som skal trykkes på når vi er der..

Som sagt i overskriften så er jeg veldig takknemlig for min lille blomsterknopp.. Hun er bare helt og fullt elskverdig..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar