fredag 23. april 2010

Våren er i anmarsj


Her om dagen ( vel en uke siden) bestemte jeg meg for vår rengjøring i hagen.
Gikk ut med rosesaksen min og klippet ned rubbel og bit. Det skal sies at det var på høy tid. De var som mordvåpen ved døren vår, og var grusomme. Så enten overlever de dette og blir vakre , vakre roser, eller så har jeg DREPT dem. Men uansett var det uunnværlig. Så ryddet jeg opp i beddet og raka vekk grus og gammelt løv fra høsten og vinteren.

De av dere som har vært hos oss vet at det er ikke rare hageflekken, allikevel tok det over 1 time å rake pga sterk vind og masse grus. Jepp , veldig lurt av meg å rake på månedens blås bort dag, men det ble veldig bra. ( fremdeles litt å gjøre, men det tar vi senere)
I går var jeg blitt så lei av det døde gresset og bare bakken, så jeg tok med mamma og dro bort på gjennestad. ( plantasjen) Kjøpte tusenfryd og stemor + masse jord. Så var det å hente Bethina i barnehagen, lage middag og spise før vi kunne gå ut å plante.
Tok noe av grusen som hadde kommet i hagen i løpet av vinteren og brukte som denering. Dette hjalp Bethina meg masse med, og så var det å fylle på med jord og plante. Bethina syntes det var sååååå gøy. Hun var nesten ikke til å stoppe, hehehe... Så nå har jeg fått plantet 2 krukker ute som er satt ved inngangsdøra. Så nå kjenner jeg virkelig vårfølelsen.

Dette er bare starten i hagen, har vrkelig tenkt å ta en opprydding i år. Og dersom rosebuskene er blitt....DREPT.... så har jeg allerede planer for der de står...

Lurer du på hvordan det er blitt så er det bare å stikke innom på besøk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar