søndag 4. april 2010

Har ei lita linselus til datter



Bethina vokser til for hver dag som går, og er blitt utrolig pratsom i det siste.
Hun synger sanger, danser, teller ( faktisk helt oppp til 13 ) og utforsker.
Her om dagen feiret vi Kay Thomas sin bursdag, vel noen dager for sent pga mye sykdom i familien. Ikke bare vår lille familie, men også foreldrene mine, og søskena... Og så skulle det passe med mine arbeidsvakter. Uansett så feiret vi den her for 1-2 uker siden. Og vi hadde bakt og gjort i stand til de sku komme på kaffe.
Vel inni kosen rundt bordet skulle Bethina vise en danse regle hun har lært i barnehagen og reiste seg opp og stod på stolen min.. ( Jeg passet på rett bak henne) Alle klappet for henne og skrøyt av henne, noe hun syntes var veldig gøy og fortsatte med å synge " so ro..." for Cæsar ( mommo og mossa/ moffa sin hund) Og igjen applaus til det lille vidunderbarnet.

Hun fikk vel blod på tann for etter det var det ikke mye jeg fikk sitte på stolen for hun skulle stå og vise seg frem der. Og Når hun kom seg opp på stolen sa hun med sin mest sjarmerende stemme " HEI!"

I tillegg har hun fått veldig interesse av instrumenter. Så nå når vi er på besøk hos mommo og mossa/moffa. Så skal hun ned i kjelleren og spille på pianoet til mossa/moffa sammen med ham. Eller så skal hun spille på djemben til gokel Daliel ( min bror Daniel). Så at hun sleekter på von trapp familien er nok mer og mer tydelig for tiden, men det er da ikke så ille å bli musikalsk mener jeg...

Hun er også inni en NEI periode for tiden. Sier nei til alt og alle, selv når hun mener ja såå sier hun nei bare på æsj. Men du skjønner at hun tuller de fleste gangene, for da sier hun Neeeeiiii og så smiler hun lurt. Blir nok ei jente med sterk personlighet akkurat som mammaen hennes. Men det er bare bra at hun har egne meninger og ikke bare lar seg styre i ett og alt..

Ja det er vel sånn dagene går for tiden. Hun har også fått veldig interesse av trehjuls sykkelen som hun fikk av mommo og mossa/moffa til 1 års dagen, og klarer nesten å trå rundt selv. Har iallefall forstått hvordan det skal gjøres så 2-3 cm til nå så sykler hun nok selv...

Ha en fin dag alle sammen

Over og ut fra meg

PS Grunnen til at det står mossa/moffa er at hun bruker de to ordene om hverandre på morfaren sin....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar